Провідні університети світу думають як трансформується навчальний процес після карантину – Інна Костиря

Сьогодні провідні університети в світі думають над проблемою трансформації навчання після закінчення карантину та як повернути студентів до своїх студентських містечок, а також як вийти зі скрутного фінансового становища в якому вони опинилися через пандемію коронавірусу.

Про це в своїй колонці “Проблеми університетів крізь горизонт подій коронавірусу” написала проректор КНУКіМ, професор, доктор політичних наук Інна Костиря.

Університети також розмірковують над тим, а чи буде взагалі можливою вступна кампанія, якщо світ знову чекатиме на новий виток поширення коронавірусу та карантинних обмежень.

Інна Костиря відзначає, що хоча під час карантину університети практично творили чудеса з переведенням навчального процесу в онлайн, зараз вони знову у роздумах: як він зміниться після зняття обмежень. 

Зокрема керівники західних університетів вже розробляють плани, як залучатимуть студентів у студмістечка. Вони припускають, що курси, які не вимагають тісної співпраці студентів та викладачів, а також викладання теорії мають право на життя в онлайні, і навряд чи це в майбутньому масово повертатиметься в офлайн.

Як зазначила доктор політичних наук, практичні заняття (особливо в природничих напрямках), курси та предмети з науковими дослідженнями, які потребують фізичної присутності студентів на заняттях, зокрема в університетських лабораторіях та наукових центрах, будуть першими інструментами, які змусять студентів повернутися в стіни університетів.

Також в колонці йдеться про те, що колосальна проблема, з якою зіштовхнулися університети у світі, — це значне падіння доходів (не тільки від плати за навчання, але й проведення наукових конференцій, конгресів тощо), в той час як видатки залишаються на тому ж рівні, що й до запровадження карантину. Постає питання, чи готові будуть студенти сплачувати такі ж суми за навчання, якщо воно повністю чи частково відбуватиметься онлайн. Адже навчання в університетах, особливо у відомих на весь світ, це не тільки про курси та дипломи, а й про нетворкінг, атмосферу студентського містечка, цікаве суспільне життя і різноманітні проекти. І проблема ця зачепить навчальні заклади вже цієї осені. 

На думку Інни Костирі, українським університетам теж слід звернути увагу на цю проблему, оскільки значну кількість студентів вони залучають саме на контрактній основі.

Сьогодні невідомо чи вдасться університетам восени продовжити навчальний процес так, як це було дотепер, оскільки пандемія матиме продовження і від того як вона розвиватиметься, університети повинні мати план на випадок нової надзвичайної ситуації, зазначає пані Костиря.

В ситуації, в якій опинився весь світ, а також з досвіду університетів США та Британії варто задуматися про подальший розвиток вищої освіти і в Україні. Чи мають українські вузи та Міністерство освіти та науки план “Б” на випадок нової хвилі пандемії та жорстких карантинних обмежень восени? Яким чином відбуватиметься вступна кампанія цьогоріч? Чи зможуть університети розпочати новий навчальний рік в своїх аудиторіях, а якщо ні, то яким чином вони здійснюватимуть навчання? Чи зможуть вони забезпечити високий рівень навчального процесу за допомогою онлайн-технологій? Яким чином організувати навчання і дослідження в тих сферах, які непридатні до онлайн-технологій?

Відповіді на всі ці проблемні питання і українські вузи, і Міністерство освіти та науки повинні шукати вже сьогодні, переконана Інна Костиря.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *