Оформлення депозиту: у НБУ розповіли про найважливіші нюанси

Національний банк дав українцям поради, як ліпше відкривати депозити у банках та на що звертати увагу.

Про це йдеться у повідомленні регулятора на офіційному сайті.

“Один із найпоширеніших банківських продуктів – це депозит. Клієнт банку має можливість покласти “вільні” кошти на депозитний рахунок та отримувати відсотки. У такий спосіб банк залучає ресурси для кредитування громадян та бізнесу, а клієнти банку можуть не лише зберегти власні кошти від знецінення, але й заробляти на них. Близько 7% письмових звернень громадян до Національного банку стосуються саме відносин за депозитами”, – розповіли у НБУ.

Одним із найважливіших правил є те, що автоматичне подовження терміну депозиту можливе лише за згоди клієнта. 

“Уявімо ситуацію: клієнт відкрив у банку депозит із кінцевою датою 24 серпня. Через свята він зміг звернутися до банку лише 25 серпня. І тоді ж дізнався, що банк автоматично подовжив його депозит. Адже за умовами договору клієнт повинен був звернутися до банку впродовж 5 днів до закінчення терміну депозиту. Банк у такому випадку не порушив права клієнта. Проте автоматичне подовження терміну дії депозиту можливе лише, якщо клієнт дав на це згоду: підписав договір із такою умовою або поставив “галочку” у відповідному полі в мобільному додатку”, – пояснили у Нацбанку.

Ще одним важливим нюансом є можливість достроково зняти кошти з депозиту у випадку “форс-мажору”.

“Цю умову варто передбачити в договорі. Уявімо ситуацію: клієнт має депозит терміном на 12 місяців. Але через непередбачувані обставини кошти знадобилася раніше. Клієнт звертається до банку з проханням забрати частину своїх коштів без відсотків. Але, якщо така можливість не передбачена в договорі, банк може відмовити. Тому ми рекомендуємо клієнтам зважати на вищезазначене і в разі потреби обирати депозит, умовами якого передбачено можливість достроково знімати кошти. Водночас банкам рекомендуємо розглядати кожен випадок окремо та, за можливості, йти назустріч клієнтам”, – додали у регуляторі.

До того ж у договорі слід звернути увагу на умови повернення депозиту та можливі комісії.

“Клієнт має депозит у банку в іноземній валюті. Після завершення терміну дії депозиту він захотів перевести кошти з депозиту на поточний рахунок. Але дізнався, що банк тимчасово ввів комісію на повернення валютних коштів. У тарифах банку має зазначатися, що комісія за зняття грошей не поширюється на відсотки та суму вкладу. Тобто, якщо клієнт захоче перевести кошти на поточний рахунок після завершення терміну депозиту та зняти готівкою через касу, комісій бути не повинно. Проте, аби уникнути неочікуваних ситуації, варто наполягти, щоб у договорі передбачалися чіткі умови повернення коштів, можливі комісії”, – зауважили у НБУ.

Окремо у Національному банку закликали уважно читати депозитний договір перед його підписанням та прискіпливо вивчити усі умови, можливі нюанси та ризики.

Якщо у відносинах із банком все ж виникла ситуація, в якій банк, на думку клієнта, порушив умови договору та права, він може написати звернення на ім’я керівництва фінустанови. Якщо банк відмовляється йти назустріч і нехтує скаргою, слід звертатися до НБУ.

Читайте також:

Українці зможуть відкривати банківський рахунок на пошті 

У Фонді гарантування вкладів повідомили, скільки українців мають рахунки в банках 

“Приватбанк” запустив новий сервіс: готівку можно зняти не в банкоматі, а на касі магазинів

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *